Spotkanie Warsztatów Szablonu – sztuka uliczna jako forma kształtowania przestrzeni (26.06.2012)

Spotkanie Warsztatów Szablonu z udziałem Czarka Hunkiewicza

26 czerwca 2012, wtorek
godz. 18.oo
wstęp wolny!

Spotkanie będzie wprowadzeniem w zagadnienie sztuki publicznej – ulicznej obecnej w przestrzeni miejskiej, ze szczególnym uwzględnieniem najdynamiczniej rozwijających się nurtów: street art’u oraz graffiti.
Podstawowym celem spotkania będzie ukazanie funkcji, jaką spełnia sztuka uliczna w przestrzeni miejskiej.
W części pierwszej, dotyczącej relacji artysty z przestrzenią miejską (artysta-przestrzeń-sztuka) zostanie przedstawiona typologia interwencji w przestrzeń wraz z charakterystyką postaci oraz motywacji towarzyszących aktywności ulicznej. Zasadniczą przesłanką płynącą z tej części wykładu będzie zaznajomienie słuchaczy ze sposobem, w jaki artysta traktuje przestrzeń publiczną: w jakim aspekcie stanowi dla niego wyzwanie, jakie wartości chce uobecnić i jak pragnie zredefiniować zastaną tkankę miejską.
W części drugiej ukazany zostanie potencjał sztuki ulicznej w świadomym organizowaniu przestrzeni miejskiej (relacja przestrzeń-sztuka-obywatel), w szczególności w: animowaniu i budowaniu świadomości miejsca. Poruszona zostanie także kwestia wpływiu sztuki (publicznej) na jakość życia mieszkańców (quality of life).

O prowadzącym:
Cezary Hunkiewicz
Wiceprezes Zarządu Europejskiej Fundacji Kultury Miejskiej. Socjolog, nauczyciel akademicki, doktorant – stypendysta w Katedrze Filozofii Społecznej KUL. Od ponad 10 lat aktywnie uczestniczy w rozwoju sztuki niezależnej. Zaangażowany w krajowe i międzynarodowe projekty artystyczne (m. in. Brain Damage Aerosoul Culture Magazine, Meeting of Styles, Write 4 Gold, LFG). Autor artykułów o tematyce społecznej i referatów nt. kultury miejskiej. W czasie studiów stypendysta ministra edukacji narodowej za wybitne osiągnięcia w nauce. Działał przy projektach artystycznych organizacji pozarządowych, doradzał jednostkom samorządu terytorialnego, w działaniach marketingowych wspierał wiele popularnych marek. Z agencjami reklamowymi współpracuje w zakresie z planowania strategicznego i realizowania działań niestandardowych. Obecnie prowadzi własne badania socjologiczne. A najchętniej zgłębia różnice kulturowe.

Koniecznie odwiedźcie stronę naszego partnera!
Europejska Fundacja Kultury Miejskiej – www.efkm.eu

Advertisements

Dodaj komentarz

Brak komentarzy.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s